Wyróżnione Case Study #1:

Shawn A. Laatsch

Prezes (2017-2018) Międzynarodowego Stowarzyszenia Planetariów, Centrum Astronomii Versant Power i kierownik Planetarium Maybard Jordan na Uniwersytecie Maine.

Angażowanie umysłów młodych ludzi dzięki „Zaczarowany Globus”

Historia sukcesu planetarium Uniwersytetu Maine podkreśla żywe zaangażowanie publiczności, integrację programu nauczania dla studentów K-12 oraz silną więź ze społecznością dzięki innowacyjnemu marketingowi i wyjątkowej obsłudze klienta.

Jaki jest profil planetarium, jego model biznesowy i kto jest klientem?

Nasze planetarium znajduje się na terenie Uniwersytetu Maine i służy uczniom szkół podstawowych, średnich, grupom uniwersyteckim oraz ogółowi społeczeństwa. Obiekt posiada 10-metrową kopułę o nachyleniu 15 stopni z 50 miejscami siedzącymi i systemem projekcji Sky-Skan 4K z systemem dźwięku przestrzennego 5.1. Planetarium jest jednostką uniwersytecką typu „cost recovery”, co oznacza, że musimy finansować wszystkie nasze działania ze sprzedaży biletów i upominków. Obsługujemy około 10 000 odwiedzających rocznie, z czego blisko 60% to uczniowie szkół podstawowych i średnich. Ze względu na to, że jesteśmy małą społecznością, zmieniamy nasze pokazy co miesiąc (pokazy publiczne odbywają się w piątki o 19:00 dla ogólnej publiczności, a w niedziele o 14:00 dla rodzin).

Jakie są opinie publiczności na temat ,,Zaczarowanego Globusu”?

Odwiedzający, którzy przyszli zobaczyć ,,Zaczarowany Globus”, naprawdę cieszyli się tym wydarzeniem i pokochali postacie, zwłaszcza Mię, jej psa i dziadka. Spotkaliśmy się z doskonałym odzewem na pokaz, zwykle organizując go raz w roku w naszym comiesięcznym slocie rodzinnym oraz na specjalne okazje w szkole. Udostępniamy pokaz również nauczycielom.

Czy otrzymujesz informacje zwrotne od nauczycieli?

Nasi lokalni nauczyciele uważają, że dobrze pasuje do ich programu nauczania o porach roku i są zadowoleni, że pokaz angażuje uczniów w zabawny sposób. Wiele osób przyznało, że ich zdaniem ta historia pomaga uczniom zapamiętać kluczowe pojęcia dotyczące nachylenia Ziemi i tego, w jaki sposób jest ono odpowiedzialne za pory roku, których doświadczamy. To prawdopodobnie nasz czwarty lub piąty najpopularniejszy szkolny program dla uczniów szkół podstawowych.

Jaka jest frekwencja? Czy można ją porównać z pozostałymi pokazami? Czy pokaz znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pokazów, które wyświetlasz/wyświetlałeś?

Kiedy pokazujemy go w naszej comiesięcznej ofercie rodzinnej, frekwencja wynosi średnio 75-85%, a kilka pokazów zostaje całkowicie wyprzedanych. To prawdopodobnie trzecia lub czwarta najpopularniejsza pozycja w repertuarze. Magic Treehouse: Space Mission – to starszy program, ale oparty na serii książek, który cieszy się największą popularnością.

W jaki sposób reklamujesz film? Czy łatwo jest sprzedać bilety?

Większość marketingu odbywa się za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter). Zamieszczamy również reklamy drukowane i cyfrowe w naszej lokalnej prasie i oczywiście korzystamy z naszej strony internetowej, aby promować pokaz.

Jak długo trwało, zanim film się zwrócił? Czy już się to udało?

Mieliśmy początkowo kilku sponsorów, co nam pomogło, ponieważ przy niewielkim rozmiarze sali i ograniczonym nakładzie, zazwyczaj potrzeba 4 lub 5 lat, by większość pokazów osiągnęła próg rentowności w stosunku do kosztów licencji. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pokazu!

Jak oceniasz proces zakupu i naszą „obsługę klienta”?

Znakomita jakość obsługi klienta sprawiły, że wciąż wracam i kupiłem The Stellars w przedsprzedaży. Naprawdę lubię filmy Creative Planet i gorąco polecam je dyrektorom planetariów, którzy szukają świetnych treści do swoich kopuł.

Dowiedz się więcej o filmie

Historia opowiedziana w filmie jest angażująca i zaprojektowana tak, by zainteresować dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Film posiada jasną strukturę, a elementy edukacyjne, podzielone na czytelne bloki tematyczne, naturalnie przeplatają się z główną fabułą filmu. Dzięki przystępnej formie i angażującej historii dzieci mogą usystematyzować posiadaną już przez siebie wiedzę, a także dowiedzieć się więcej. ,,Zaczarowany Globus” jest ciekawy dla grup w różnym wieku.

Zaczarowany Globus – Dowiedz się więcej

Wyróżnione Case Study #2:

Manos Kitsonas

Dyrektor w Planetarium Eugenidesa w Atenach.

,,Zaczarowany Globus" olśniewa w Eugenides

Planetarium w Atenach przyciąga tłumy dzięki pokazowi edukacyjnemu, chwalonemu za wciągającą historię i jasne przesłanie na temat pór roku. Jest to ulubiona rozrywka dla dzieci i nauczycieli, która od samego początku okazała się sukcesem dzięki doskonałemu wsparciu i łatwej współpracy.

Jaki jest profil planetarium, jego model biznesowy i kto jest klientem?

Planetarium Eugenidesa jest jednym z największych i najlepszych planetariów na świecie. Koncentruje się na programach edukacyjnych dotyczących astronomii, eksploracji kosmosu i technologii. Po raz pierwszy zostało otworzone w 1966 roku jako klasyczne planetarium Zeissa, bez nachylonej kopuły. W 2003 roku, po gruntownym remoncie, otworzono liczące 278 miejsc Nowe Cyfrowe Planetarium pod 24,5-metrową kopułą z cyfrowym systemem fulldome, które od tego czasu było wielokrotnie modernizowane do najnowszej technologii cyfrowej. Jest uważane za punkt orientacyjny w Atenach. Każdego roku ponad 200 000 odwiedzających ogląda liczne pokazy dostępne w programie, zarówno dzieci w wieku szkolnym, jak i ogół publiczności.

Jakie są opinie publiczności na temat ,,Zaczarowanego Globusu”?

Publiczność uwielbia film ,,Zaczarowany Globus” – pokaz stworzony do kopuł. Dzieci łatwo nawiązują kontakt z główną postacią Mią i uważnie śledzą fabułę. Rozumieją podstawowe zagadnienia dotyczące pór roku i nachylenia Ziemi. Najlepsze jest jednak to, że dostrzegają, jak ważna jest ochrona środowiska i jak całe życie na Ziemi jest ze sobą powiązane! Również opinie na temat jakości animacji i fabuły są pozytywne.

Czy otrzymujesz informacje zwrotne od nauczycieli?

Nauczyciele odnajdują w nim dużą wartość edukacyjną, ponieważ w angażujący sposób wyraźnie ilustruje unikalność Ziemi jako jedynego domu dla ludzkości. Przedstawia również kwestie pór roku, klimatu i ich wpływu na życie na Ziemi, jakie znamy, w prosty, ale jednocześnie bardzo atrakcyjny sposób.

Jaka jest frekwencja? Czy można ją porównać z pozostałymi pokazami? Czy pokaz znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pokazów, które wyświetlasz/wyświetlałeś?

Frekwencja była bardzo wysoka w grupach małych dzieci i rodzin z dziećmi (w wieku od 5 do 10 lat). W pierwszym sezonie używaliśmy go jako naszego głównego pokazu dla dzieci i osiągnęliśmy średnią oglądalność na poziomie ponad 60%. W drugim kwartale nadal jest silny, chociaż nie jest emitowany w najbardziej popularnych przedziałach czasowych. W poprzednim sezonie był to nasz najlepszy program.

W jaki sposób reklamujesz film? Czy łatwo jest sprzedać bilety?

Reklamujemy się głównie w mediach społecznościowych. Ponadto, w zeszłym roku, kiedy otworzyliśmy pokaz, mieliśmy oficjalne spotkanie premierowe, które przyciągnęło dużą uwagę mediów. Jako świetny pokaz edukacyjny jest łatwy do sprzedania rodzinnej publiczności.

Jak długo trwało, zanim film się zwrócił? Czy już się to udało?

Z łatwością zwrócił się już po pierwszym sezonie.

Jak oceniasz proces zakupu i naszą „obsługę klienta”?

Cały proces zakupu i obsługa klienta były na najwyższym poziomie. Proces zawierania umowy przebiegał bardzo sprawnie, a firma była niezwykle pomocna w każdej sytuacji dotyczącej różnych kwestii (materiały marketingowe, wersje językowe filmów itp.).

Oszałamiająca oprawa wizualna

Film jest dostępny w rozdzielczości Fulldome 8K. Wspaniały wygląd filmu to zasługa artystów zaangażowanych wcześniej w produkcję wielokrotnie nagradzanych filmów planetaryjnych takich jak „Na Skrzydłach Marzeń”, „Halo Ziemia” oraz „Explore”.

Trailer jest dostępny także w wersji Fulldome: https://vimeo.com/429784915

Wyróżnione Case Study #3:

Lisa Vieweg

Zeiss-Planetarium & Sternwarte Schneeberg, Saksonia

„Zaczarowany Globus” dla wszystkich grup wiekowych

Sukces małego planetarium w tworzeniu platform edukacji dla wszystkich - od najmłodszych po osoby starsze, podkreślający płynną integrację nowoczesnego opowiadania historii z edukacją naukową, wzmocnioną wyjątkową obsługą klienta i zaangażowaniem społeczności.

Jaki jest profil planetarium, jego model biznesowy i kto jest klientem?

Nasza instytucja to małe planetarium (8-metrowa kopuła, 45 miejsc), a także obserwatorium. Jesteśmy promowani ze środków publicznych, a naszym celem jest stworzenie wydarzeń o charakterze edukacyjnym, dostępnych dla jak największej liczby osób. Oczywiście odwiedza nas wiele szkół (klasy od 1 do 12) i przedszkoli, a także placówki opieki nad osobami starszymi, kluby sportowe czy firmy. Podczas wakacji i w weekendy organizujemy również wydarzenia publiczne, które są popularne wśród wszystkich grup wiekowych.

Jakie są opinie publiczności na temat ,,Zaczarowanego Globusu”?

Za każdym razem, gdy pokazujemy „Zaczarowany Globus” w naszym planetarium, widzowie reagują pozytywnie. Dzieciom podoba się nowoczesna animacja i ekscytująca historia. Dorośli uważają, że wszystkie tematy są dobrze wytłumaczone i każdy może się wiele nauczyć z tego pokazu.

Czy otrzymujesz informacje zwrotne od nauczycieli?

Pokazujemy „Zaczarowany Globus” dość często dla klas szkolnych od 1 do 4 i do tej pory wszyscy nauczyciele byli z niego bardzo zadowoleni. Dobowy ruch Słońca jest jednym z tematów, z którymi muszą realizować w szkole i dlatego pokaz jest bardzo ceniony jako dodatek do ich lekcji. Mówią też, że tematy są poprawnie wyjaśnione i bardzo zrozumiałe.

Jaka jest frekwencja? Czy można ją porównać z pozostałymi pokazami? Czy pokaz znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pokazów, które wyświetlasz/wyświetlałeś?

Biorąc pod uwagę fakt, że „Zaczarowany Globus” jest jednym z naszych najnowocześniejszych filmów, zdecydowanie znajduje się w pierwszej trójce najpopularniejszych pokazów. Wszystkie terminy są bardzo dobrze odwiedzane.

W jaki sposób reklamujesz film? Czy łatwo jest sprzedać bilety?

Publikujemy film na stronie internetowej, stronie na Facebooku, a także mamy kilka ulotek programowych. Lokalna prasa regularnie informuje o datach naszych pokazów. W tej chwili nie potrzebujemy większej reklamy, bilety na pokaz dobrze się sprzedają.

Jak oceniasz proces zakupu i naszą „obsługę klienta”?

Jeśli chodzi o mnie, jestem bardzo zadowolona z obsługi klienta. Komunikacja była zawsze jasna i przyjazna. Na wszystkie moje prośby odpowiadano bardzo uprzejmie i szybko.

Zaczarowany Globus w twoim planetarium

MAKSYMALNA ROZDZIELCZOŚĆ: fulldome 8K 2D, fulldome 8K 3D | AUDIO: 5.1 lub 2.0 | POCHODZENIE: Polska | GRUPA DOCELOWA: dzieci i rodziny
WERSJE JĘZYKOWE: angielska, polska, francuska, mandaryńska, kantońska, koreańska, japońska, estońska, czeska
WERSJE JĘZYKOWE W PRODUKCJI: niemiecka, ukraińska, szwedzka i hiszpańska.

DŁUGOŚĆ LICENCJI: licencja na rok, licencja na 10 lat

PAKIET: Zamów obydwa nasze filmy: ,,Zaczarowany Globus” i ,,Explore”, by otrzymać rabat.

Poproś o ofertę

Zapytaj o cenę:

Dziękujemy za twoją wiadomość Została wysłana.
W trakcie wysyłania wiadomości pojawił się błąd. Proszę spróbować później